El grup de l’oposició lamenta la negativa del PP en deixar participar als veïns en els plens ordinaris..

CABANES 2 DE SETEMBRE. El Grup Municipal d’Units pel Poble-Compromís Municipal, ha demanat en el darrer ple, que s’evite “ l’oblit casual” que es va tindre des de l’equip de govern i es comprometen a anunciar per la megafonia del poble la convocatòria dels plens municipals perquè tots els veïns i veïnes puguen acudir.

Es dóna la circumstància que els primers plens ( de constitució i el que es va delegar competència, formar comissions informatives i demés òrgans, en els qual no hi havia polèmica, es van anunciar en temps i forma, i el primer ordinari, la setmana passada, on es tractaven temes que generaven controvèrsia al poble, sols es van anunciar per una xarxa social, i no per la megafonia, fent que molts veïns no estigueren informats i no van poder acudir.

Per a Units pel Poble, el nou equip de govern ha donat passos molt importants en democratitzar la institució després del període nefast de l’anterior equip de govern: es tornen els plenaris a les vesprades, enlloc de a les 12 del migdia quan va imposar l’anterior alcalde, fet que ajudarà als veïns a poder presenciar els plenaris, i es passa de fer els ordinaris de cada tres mesos a cada dos, que són els plenaris on l’oposició pot fiscalitzar i presentar mocions, però encara així, es pot avançar molt més.

Una de les peticions que va fer Units pel Poble va ser que en els plens ordinaris es reglamentara un procediment per permetre que els veïns pugueren formular precs i preguntes directes a tots els membres de la corporació, proposta que ha estat rebutjada per l’alcaldia. Encara així, des d’Units pel Poble es continua oferint a tot el veïnat a traslladar al Grup Municipal les seues propostes de preguntes i peticions al ple, que seran tramitades sense major problema.

Cabanes: Units pel Poble pide que se informe a los vecinos por bandos de los plenos municipales.



El grupo de la oposición lamenta la negativa del PP al dejar participar a los vecinos

en los plenos ordinarios..



CABANES 2 DE SEPTIEMBRE. El Grupo Municipal de Units pel Poble -Compromis Municipal, ha pedido en el último pleno, que se evite “ el olvido casual” que se tuvo desde el equipo de gobierno y se comprometan a anunciar por la megafonía del pueblo la convocatoria de los plenos municipales porque todos los vecinos y vecinas puedan acudir.

Se da la circunstancia que los primeros plenos ( de constitución y el que se delegó competencia, formar comisiones informativas y demás órganos, en los cual no había polémica, se anunciaron en tiempo y forma, y el primer ordinario, la semana pasada, donde se trataban temas que generaban controversia al pueblo, sólo se anunciaron por una red social, y no por la megafonía, haciendo que muchos vecinos no estuvieran informados y no pudieran acudir.



Para Units pel Poble, el nuevo equipo de gobierno ha dado pasos muy importantes al democratizar la institución después del periodo nefasto del anterior equipo de gobierno: se vuelven los plenarios por las tardes, en lugar de las 12 del mediodía cuando impuso el anterior alcalde, hecho que ayudará a los vecinos a poder presenciar los plenarios, y se pasa de hacer los ordinarios de cada tres meses a cada dos, que son los plenos donde la oposición puede fiscalizar y presentar mociones, pero todavía así, se puede avanzar mucho más.

Una de las peticiones que hizo Units pel Poble fue que en los plenos ordinarios se reglamentara un procedimiento para permitir que los vecinos puedan formular ruegos y preguntas directas a todos los miembros de la corporación, propuesta que ha sido rechazada por la alcaldía. Aún así, desde Units pel Poble se continúa ofreciendo a todo el vecindario a trasladar al Grupo Municipal sus propuestas de preguntas y peticiones al pleno, que serán tramitadas sin mayor problema.

+ info 605440283

http://unitspelpoble.tk/ unitspelpoble@gmail.com