El cas dels censos electorals manipulats en Cabanes en 2007, continua, més de set anys després, viu en el jutjat número 3 de Castelló.
Ahir, estava citat a declarar com imputat ( com autor o cooperador segons l’Audiència) un veí de la Vall d’Uixó, Pascual Adsuara Moya, el qual es va acollir al seu dret a no respondre a cap pregunta de les formulades per part del jutge i l’advocat de l’acusació, el regidor de Cabanes Carles Mulet.
En aquest cas han passat a declarar com acusats, imputats o testimonis, l’exalcalde del municipi, el secretari municipal, quatre funcionaris de l’ajuntament, tres nebots de l’anterior alcalde, i dos dirigents del PP local del municipi, a més d’una veïna de la Vall d’Uixó que va declarar li havien falsificat la signatura, i fins a sis veïns de la Vall d’Uixó que van testificar que a pesar d’estar empadronats en Cabanes i no haver viscut mai ni reconèixer el domicili on van estar empadronats, sí que van anar a votar a les municipals de 2007. També van anar com imputats Ximo Talamantes, gendre de l’empresari Jesús Ger (Marina d’Or).
A hores d’ara, i després d’aquesta negativa, el jutge ha donat termini a l’acusació per demanar més accions, i es preveu en breu es puga dictar auto de procediment abreujat per obrir directament causa contra el que a hores d’ara és el únic imputat en ferm.
Adsuara ha estat des del principi una de les persones acusades directament per la resta dels empadronats en Cabanes, com ordidor de la suposada trama de les inscripcions, on necessariament havia d’haver col·laboració des de dins de l’ajuntament, on molts van declarar que ell era el que s’havia encarregat d’empadronar i donar d’alta a les persones. Adsuara va relacionar directament a Ximo Talamantes, gendre de Jesús Ger, com el seu contacte en el municipi per fer aquests tràmits.
A hores d’ara, tot i haver-se reconegut per part del jutjat la comissió d’un delicte en la manipulació del cens electoral, però fins ara, amb totes les proves pericials fetes, no s’ha pogut acusar directament a ninguna persona com autora material d’aquest cas.
En els darrers dia abans de tancar el cens electoral per a les eleccions municipals de 2007, i aprofitant la baixa de la funcionaria encarregada del padró, es van empadronar almenys 39 persones ( moltes més de les quals no es va poder arribar al final), les quals, tot i corroborar totes que mai havien viscut en el municipi, ni vist tant sols el llocs on estaven empadronats, ni tindre cap relació en el municipi (laboral, familiar..etc), des d’aleshores, el cas s’ha arxivat i reobert en diverses ocasions, quedant imputats i desimputats un grapat de persones, el representant legal de l’ajuntament, des del principi s’ha dedicat a bombardejar el cas i impedir avançar la instrucció per no trobar al responsable d’aquest frau electoral, per mità del qual el PP va arravatar per pocs vots un regidor a la candidatura encapçalada aleshores pel regidor ecosocialista.
Caso Censos Cabanes: el vecino de la Vall d’Uixó imputado se niega a prestar declaración.
El caso de los censos electorales manipulados en Cabanes en 2007, continúa, más de siete años después, vivo en el juzgado número 3 de Castelló.
Ayer, estaba citado a declarar como imputado (como autor o cooperador necesario según la Audiencia) un vecino de la Vall d’Uixó, Pascual Adsuara Moya, el cual se acogió a su derecho a no responder a ninguna pregunta de las formuladas por parte del juez y el abogado de la acusación, el concejal de Cabanes Carles Mulet.
En este caso han pasado a declarar como acusados, imputados o testigos, el exalcalde del municipio, el secretario municipal, cuatro funcionarios del ayuntamiento, tres sobrinos del anterior alcalde, y dos dirigentes del PP local del municipio, además de una vecina de la Vall d’Uixó que declaró le habían falsificado la firma, y hasta seis vecinos de la Vall d’Uixó que atestiguaron que a pesar de estar empadronados en Cabanes y no haber vivido nunca ni reconocer el domicilio donde estuvieron empadronados, sí que fueron a votar a las municipales de 2007. También fueron como imputados Ximo Talamantes, yerno del empresario Jesús Ger (Marina d’Or).
A estas alturas, y después de esta negativa, el juez ha dado plazo a la acusación para pedir más acciones, y se prevé en breve se pueda dictar auto de procedimiento abreviado para abrir directamente causa contra el que a estas alturas es el único imputado en firme.
Adsuara ha sido desde el principio una de las personas acusadas directamente por el resto de los empadronados en Cabanes, como urdidor de la supuesta trama de las inscripciones, donde necesariamente tenía que haber colaboración desde dentro del ayuntamiento, donde muchos declararon que él era el que se había encargado de empadronar y dar de alta a las personas. Adsuara relacionó directamente a Ximo Talamantes, yerno de Jesús Ger, como su contacto en el municipio para hacer estos trámites.
A estas alturas, a pesar de haberse reconocido por parte del juzgado la comisión de un delito en la manipulación del censo electoral, pero hasta ahora, con todas las pruebas periciales hechas, no se ha podido acusar directamente a ninguna persona como autora material de este caso.En los últimos día antes de cerrar el censo electoral para las elecciones municipales de 2007, y aprovechando la baja de la funcionaría encargada del padrón, se empadronaron al menos 39 personas ( y muchas más de las cuales no se pudo llegar al final), las cuales, a pesar de corroborar todas que nunca habían vivido en el municipio, ni visto tanto sólo el lugares donde estaban empadronados, ni tener ninguna relación en el municipio (laboral, familiar..etc), sí acudieron a votar. Desde entonces, el caso se ha archivado y reabierto en varias ocasiones, quedando imputados y desimputadas un puñado de personas, el representante legal del ayuntamiento, desde el principio se ha dedicado a bombardear el caso e impedir avanzar la instrucción para no encontrar en el responsable de este fraude electoral, por medio del cual el PP arrebató por pocos votos un concejal a la candidatura encabezada entonces por el concejal ecosocialista.