El poble pagava al voltant de 2000 euros a l’any en aquesta activitat irregular.

A finals de juny de 2013, el PP de Cabanes  es va posicionar obertament  a favor de pagar les entrades de la correguda de la Beneficència a pesar de ser notícia aleshores  la sentència del TSJ per la denúncia de l’ajuntament de Vila-real.

El PP reconeixia que com a molt arribava a suposats fins benèfics menys de 60% del que s’aportava, però amb la seua majoria va votar en contra de la moció presentada pel Grup Municipal Units pel Poble-Compromís, en la qual es demanava que a partir d’ara l’ajuntament deixara d’adquirir entrades de l’anomenada correguda de la beneficència promoguda per la Diputació, i destinara íntegrament eixos diners a fins realment benèfics triats pel propi ajuntament.

Units pel Poble-Compromís advertia que la pràctica era segurament il.legal, com ara la Fiscalia també ha entés a l’imputar a Carlos Fabra i Francisco Martínez, com responsables d’aquesta pràctica d’extorsió econòmica als pobles, el PP, en lloc de meditar  va optar per ser còmplice.
Des d’Units el va criticar que el PP justificara que prop d’un 40% dels diners aportats per l’ajuntament es pergueren en pagar intermediaris ( toreros, assegurances, publicitat), ja que d’altra manera, es podria destinar el 100% a entitats que ho necessiten, sense la necessitat de pel camí enriquir a intermediaris i matar animals que no tenen cap culpa.
L’any 2011, segons dades facilitades per l’equip de govern, es va pagar 2160 euros en entrades per als bous, i en 2013 1743 ( en 2012 no es va celebrar). Units va recordar que sovint aquests diners s’han destinat a entitats que actuen de manera clientelar, i amb casos alarmants com les aportacions a la ONG investigada per la justícia “ Colombia nos une”, que ha vist detinguts als seus dirigents per possible corrupció.

Ara, seguramente ja no es tornarà a fer el cobrament irregular de factures als ajuntaments de la correguda de la Beneficència, però el PP de Cabanes hauria de demanar disculpes per voluntàriament haver estat còmplice d’una actuació irregular, que va destinar diners dels veïns a fons ara investigats per possibles delictes.

En aquesta edifició de 2013 , com en les anteriors,  sols els regidors d’Units pel Poble-Compromís van tornar les entrades donades i es van negar a fer ús d’elles ni repartir-les