Després de les polèmiques ocasionades per l’abandonament que des de 2007 estan patint els veïns del PAI de Torre de la Sal, les mobilitzacions d’aquest estiu, i la neteja insuficient per part de l’ajuntament i de l’empresa urbanitzadora, des del grup municipal d’Units pel Poble-Compromís s’ha presentat una moció que es debatrà en el proper plenari ordinari de l’ajuntament ( la pròxima setmana), per demanar solucions concretes.
La proposta de l’alcaldia d’este estiu de destinar per 2014 una partida pressupostària concreta per atendre als problemes dels veïns de la zona, a més de ser inconcreta i abstracta, podria tindre els seus problemes formals al no poder-se sectoritzar per barris les actucions diverses generals com neteja viària, destinació de peons municipals, il·luminació,ja que tot ix de la mateixa caixa. Per contra, demanar un atenció continuada i correcta, i tindre la voluntat de revertir en la zona allò recaptat, és un compromís fàcil d’adquirir si realment  hi ha voluntat de complir-lo.

Igualment, se demana a l’empresa urbanitzadora complir amb les seues obligacions, fet que fins ara no està ocurrint
MOCIÓ PER TINDRE CURA DEL PAI DE TORRE DE LA SAL
Des de que es van atorgar les llicències d’ocupació als edificis del PAI de Torre la Sal inclosos en les etapes 0 i 1, s’ha vingut cobrant l’IBI i les taxes de fems, entre altres, als veïns, nous residents o nous propietaris. Per contra, ni l’ajuntament ni el promotor del PAI els ha tingut en compte durant aquests anys, fins al punt d’aquest estiu protestar per aquest oblit, reivindicació totalment legítima tot i els intents d’instrumentalització bastarda per part del promotor, que tampoc ha complit amb les seues obligacions.
Els compromisos adquirits per part de l’equip de govern, hem vist com o no s’han complit, o no són suficients per fer front a la situació de desatenció. Per això es presenta la següent moció al plenari
ACORDS:
Primer: L’ajuntament en ple acorda que en aquelles àrees on s’ha atorgat llicència d’ocupació i s’estiga cobrant l’IBI, hi haja una atenció continuada i correcta a les necessitats bàsiques com ara la neteja viària, recollida correcta de residus…etc, intentant que la part invertida des de l’ajuntament siga proporcional a l’IBI que es recapta.
Segon: L’ajuntament en ple acorda estudiar els tràmits per vore si els solars o illes sense edificar són susceptibles de complir amb l’ordenança especial reguladora de la neteja i dels solars, en vigor  a aquest municipi, respecte a la neteja i salubritat i tancat dels solars, i en eixe sentit, fer complir estrictament la normativa.