Cabanes 28 de setembre  de 2012.  Un informe elaborat pels “serveis jurídics municipals” de l’ajuntament de Cabanes, i altre elaborat per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) , tots dos demanats a instàncies del grup municipal Units pel Poble-Compromís Municipal, corroboren la denúncia feta per aquest grup, que el cobrament per part dels regidors del PP de les assistències als òrgans col·legiats (plenaris, juntes de govern i comissions informatives), no s’ajusta a la llei ( article 75.3 de la Llei 7/1985, reguladora de les Bases del Règim Local) al resultar incompatible el cobrament d’imports per assistències als òrgans amb la percepció de la dedicació exclusiva o parcial.

No podien cobrar l’assistència als òrgans, perquè tots tenien una dedicació parcial; l’alcalde d’aleshores, ara dimitit, amb un salari de 2400 en 14 pagues, un dels regidors un sou de 910,75 euros, i els altres 5, 300 euros mensuals. Cobrar pels dos conceptes està taxativament prohibit per llei.

Aquesta pràctica, es va dur a terme durant tota la legislatura 2007-2011, i des del principi de la present legislatura, fins al plenari de 28 de juny en la qual Units pel Poble va traure el frau.

En el plenari del 28 de juny de 2012, el Grup Municipal d’Units pel Poble va presentar una moció en la qual es demanava instar als serveis jurídics a emetre informe sobre la il·legalitat o no d’aquest cobrament, aquesta moció es va aprovar per unanimitat (PP,Units i PSOE). En aquell mateix dia, els 7 regidors del PP presentaven un escrit dient que eren desconeixedors de la il·legalitat, i es comprometien a retornar els diners si l’informe deixava clar que el cobrament no s’ajustava a llei, i que des d’aquell moment “renunciaven” a cobrar temporalment les assistències” .

A pesar d’haver-se demanat l’informe en data 28 de juny als  serveis municipals, aquests el val elaborar en data 23 de juliol, però en el plenari d’ahir, no s’havia facilitat a cap grup municipal, ni tan sols a l’alcaldia, allargant innecessàriament la situació anòmala i desconcert. Units pel Poble va aportar aquest informe obtingut per altres vies.

Aquest informe, junt a l’emés per Secretari General de la FVMP reiteren que el cobrament era il·legal.

Els regidors del PP, i en especial l’alcaldessa, quant ahir Units pel Poble van traure el tema i van repartir els informes a PP i PSOE, que els desconeixen, van reiterar que no va ser informats en el seu  dia pels tècnics municipals sobre aquesta il·legalitat i es va comprometre a retornar els diners cobrats il·legalment.