Cabanes 27 de setembre  de 2012.  La cordura s’ha acabat imposant avui a l’ajuntament de Cabanes i l’alcaldessa ha retirat el punt 14 de l’ordre del dia que era exposar al públic el Pla Especial de Protecció de Torre la Sal.

            Aquest Pla Especial ampliava la zona de protecció que en un principi es limitava al voltant de la torre vigia medieval, per incorporar també a l’àmbit de protecció les troballes arqueològiques aparegudes durant les prospeccions ( restes que van del neolític al medieval passant per èpoques iberes (amb una gran ciutat), romanes  i musulmanes)

            El passat dilluns es va passar la proposta per Comissió Informativa d’Urbanisme la proposta, amb la proposta d’alcaldia redactada pels serveis municipals. Ni en la primera exposició del projecte, ni en la proposta d’alcaldia, es feia menció a que tota la volumetria que l’empresa perdria amb l’ampliació de la zona protegida, la volien concentrar en una sola illa (manzana).

            Sols a preguntes dels representant d’Units pel Poble en la comissió, es va haver d’admitir que el projecte suposava aprovar exposar al públic una modificació del PAI que incorporava, en la primera línia d’edificacions una torre de 30 altures, edifici ben poc habitual en les comarques de Castelló.

Avui, en aplegar al punt 14, l’alcaldessa ha anunciat la retirada del punt per poder estudiar-se’l millor

          Si Units pel Poble no apleguem a preguntar en la Comissió Informativa, s’aprova pel ple una exposició al públic d’aquest monstre de 30 altures sense saber-ho. Per què els tècnics municipals no van advertir ni al PP d’aquesta proposta amb el detall que corresponia?
          La legislació deixa clar que en este cas l’elaboració del Pla Especial de Protecció correspon a l’ajuntament. Ací, el pla l’ha fet l’empresa urbanitzadora ( part i jutge). Quins diners li ha costat al poble este projecte? Qui va triar als tècnics que l’han fet?
          Per què l’empresa intenta recuperar tota la volumetria perduda en una sola torre?. El banc li ha embargat la resta de sòl del PAI?.
          Mentre no ha complit els terminis legals per acabar el PAI que hauria d’estar entregat en abril, ha demanat una pròrroga fora del termini legal, i el banc li ha embargat, sembla ser, les vivendes sense vendre que tenia. Se li ordenen la paralització immediata de totes les obres en Agost ( obres que no estaven ni començades). I amb quin despropòsit es presenta aquesta empresa? Una torre de 30 altures.
          Aprovar aquesta proposta suposaria crear un gratacels de 30 altures en mig de bungalows, pisos de 8 altures, i just al costat del poblat mariner de Torre la Sal. Un model urbanístic que no podem compartir.
Adjuntem algunes dades

h) Altura reguladora.

La máxima altura de cornisa de la edificación se establece en función del número de plantas, que este caso singular puede ser de 30 plantas, con arreglo a la siguiente fórmula: Hc = 5,30 + (2,90 x Np) Siendo, Hc la altura de cornisa máxima expresada en metros y Np el número de plantas a edificar sobre la planta baja. ( les torres KIO de Madrid tenen 26!!!altures)

i) Aparcamientos. (Si a la parcel·la es construeixen menys de 10 vivendes: una plaça d’aparcament per vivenda.

Si a la parcel·la es construeixen més de 10 vivendes: una plaça més per cada 10 vivendes. (Ex: 20 viv = 11 places, 30 viv = 12 places….. )

Una plaça per cada 100m2 d’altres usos (Ex. a un bar de 100m2 li correspon una plaça d’aparcament, )

_ En estas zonas deberá preverse como mínimo una plaza por vivienda si en la parcela se construyen manos de 10 viviendas. Si se construyen más unidades se preverá una plaza más por cada 10 nuevas viviendas que se edifiquen en la parcela.

k) Medidas de integración en el paisaje

          Para el caso de que se proponga en la parcela la edificación de un edificio de altura mayor que 20 plantas, éste dispondrá de un mirador elevado aprovechando su posición dominante sobre el entorno, que permita la observación de los importantes recursos paisajísticos existentes. En particular los parques naturales (el Prat de Cabanes – Torreblanca, el Desert de les Palmes y las Islas Columbretes), las áreas de protección que yacimientos arqueológicos, (en especial el oppidum ibero-romano) y las diversas torres de vigía o fortificaciones similares situadas en el área de actuación o cercanas (Torre de la Sal, Castell de Miravet, Torre del Carmen, Torre del Carmelet, Torre vigía dels Gats, Torre del Rey en Oropesa del Mar, etc.).

           
Este mirador contará con medios técnicos que permitan la observación de los recursos lejanos y con sistemas de información que ayuden a su localización y a una mejor comprensión de los mismos y su importancia.

El observatorio permitirá el acceso al público, lo que se tendrá en cuenta en el diseño de las soluciones constructivas que recojan los proyectos presentados ante el Ayuntamiento de Cabanes para la obtención de la correspondiente licencia de obras. El titular de la actividad del observatorio, bien sea público o privado, se encargará de coordinar su horario y plan de acceso y visitas con los

establecidos para el centro de interpretación del Parque Natural del Prat de Cabanes – Torreblanca y, en su caso, el que pueda establecerse para las excavaciones y/o museización y puesta en valor del oppidum ibero-romano.

I açó com es menja??? SOMBRAS PRODUCIDAS POR LAS NUEVAS EDIFICACIONES

Aquellos edificios cuya altura de cornisa sea sustancialmente superior a la dominante en el

sector, deberán adecuar su situación respecto a los hallazgos arqueológicos en la zona SEPA

para evitar producir sombras sobre éstos continuas a lo largo del día.

 És evident que aquestos béns poden ser explotats com a reclam turístic. On pensen aparcar els vehicles i autobusos dels visitants i turistes que poden accedir a veure els bens (torre, excavacions…..).

– Dins de la zona protegida, es preveu un solar per a ús terciari (es poden exposar peces de la excavació, la tendeta de les camisetes “I love cabanes”, ……) de qui serà aquest solar, de marina o de l’ajuntament?

– A l’estudi posa que el responsable d’aquestos bens (torre, excavacions….) serà l’ajuntament, però qui és el propietari?

Qui va a gestionar el seu ús turístic?